10 Πράγματα Να Κάνετε Οταν Δεν Θέλετε Να Κάνετε Τίποτα

Όταν νιώθεις ότι δεν θέλεις να κάνεις κάτι, συχνά δεν θέλεις να κάνεις τίποτα. Τίποτα δεν ακούγεται καλός για εσάς, και ακόμη και οι καλοπροαίρετες προτάσεις από τα αγαπημένα σας πρόσωπα μπορεί να σας φέρουν μια μικρή μανία. Συχνά, αυτά τα συναισθήματα είναι φυσιολογικά και προσωρινά, προκαλούμενα από άγχος ή από έναν πιο εντονο τρόπο ζωής. Μια πιο μακροχρόνια απώλεια ενδιαφέροντος (απάθεια) ή η λιγότερο ευχαρίστηση στα πράγματα που συνήθως απολαμβάνετε (ανδεονία), μπορεί να υποδηλώνει ότι υπάρχει κάτι λίγο πιο σοβαρό από αυτό που συμβαίνει.

 

1)Ρολάρετε με αυτό

Μερικές φορές, μη θέλοντας να κάνετε τίποτα είναι ο τρόπος του μυαλού και του σώματος σας να ζητήσει ένα διάλειμμα. Αν έχετε πιέσει τον εαυτό σας στο όριο σας πρόσφατα, λάβετε υπόψη αυτή την κλήση προτού φτάσετε στο σημείο εξάντλησης. Η αυτοσυγκέντρωση είναι το κλειδί σε αυτή την κατάσταση. Αναγνωρίστε τη σκληρή δουλειά σας και, στη συνέχεια, δώστε στον εαυτό σας την άδεια να πάρετε κάποιο χρόνο διακοπής λειτουργίας. Πάρτε έναν υπνάκο, μετακινηθείτε στην αγαπημένη σας εφαρμογή κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης ή γυρίστε με την αγαπημένη σας κουβέρτα.

 

2)Βγείτε έξω

Κάνοντας μια ελαφριά σωματική δραστηριότητα έξω – ακόμα και αν είναι μόλις 10 λεπτά με τα πόδια γύρω από το τετράγωνο – μπορεί να σας βοηθήσει να επαναφέρετε τη διάθεσή σας.Ακόμα κι αν καθίσετε σε ένα παγκάκι, απλά να περάσετε χρόνο στη φύση μπορεί να έχει οφέλη.

3)Ταξινόμηση μέσα από τα συναισθήματά σας

Η διερεύνηση της συναισθηματικής σας κατάστασης μπορεί να ρίξει φως στο γιατί δεν θέλετε να κάνετε τίποτα. Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο εάν δεν αισθανθήκατε να κάνετε κάτι παραπάνω από μερικές ημέρες.

 

Ρωτήστε τον εαυτό σας εάν αισθάνεστε:

  • άγχος, ανησυχία ή νευρικότητα για κάτι
  • θυμωμένος ή απογοητευμένος
  • λυπημένος ή μοναχικός
  • απελπισμένος
  • αποσυνδεθήκατε από τον εαυτό σας

Οποιοδήποτε από τα παραπάνω συναισθήματα μπορεί να καταλάβει τις σκέψεις σας και να κάνει δύσκολο να σκεφτούμε να κάνουμε οτιδήποτε άλλο. Εάν αισθάνεστε κάτι από τα παραπάνω, δοκιμάστε να ακολουθήσετε συνδέοντας μερικά από αυτά τα συναισθήματα σε συγκεκριμένες αιτίες. Οι αλλαγές στη δουλειά σας κάνουν να αισθάνεστε άγχος; Μετακινείστε μέσα από την αγαπημένη σας εφαρμογή ειδήσεων που σας κάνει να αισθάνεστε απελπισμένοι για το μέλλον; Η εκτίμηση του τι είναι πίσω από αυτά τα συναισθήματα μπορεί να σας βοηθήσει είτε να βρείτε πιθανές λύσεις είτε να δεχτείτε ότι ορισμένα πράγματα είναι πέρα ​​από τον έλεγχό σας.

 

4)Διαλογιστείτε

Φυσικά, ο διαλογισμός κάνει κάτι. Αλλά προσπαθήστε να το σκεφτείτε από την άποψη του να μην κάνετε τίποτα με ένα επίπονο, σκόπιμο τρόπο. Δεν είναι πάντα εύκολο, ειδικά στην αρχή. Μπορεί να σας φέρει περισσότερη επαφή με όλα τα συναισθήματά σας, ακόμα και τα δυσάρεστα. Αλλά σας βοηθά να καταφέρετε να τα παρατηρήσετε και να τα δεχτείτε χωρίς να κρίνετε τον εαυτό σας ή να τον αφήσετε να σας τραβήξει κάτω.

5)Μιλήστε σε έναν φίλο

Όταν δεν θέλετε να κάνετε τίποτα, η ομιλία με έναν φίλο μπορεί μερικές φορές να βοηθήσει. Απλώς λάβετε υπόψη ότι διαφορετικοί φίλοι μπορεί να προσπαθήσουν να βοηθήσουν με διαφορετικούς τρόπους.

 

6)Ακούστε μουσική

Η μουσική μπορεί να βοηθήσει να γεμίσει τη σιωπή και να σας δώσει κάτι για να σκεφτείτε. Ενώ η τοποθέτηση της αγαπημένης σας μουσικής μπορεί να σας καθησυχάσει (ή να σας ενεργοποιήσει ή να σας ενθουσιάσει ή οτιδήποτε άλλο, ανάλογα με τον τύπο μουσικής που προτιμάτε), μπορεί να έχει κάποια οφέλη για τον εγκέφαλό σας, συμπεριλαμβανομένης της βελτιωμένης προσοχής και μνήμης. Ορισμένες έρευνες δείχνουν επίσης ότι η μουσική μπορεί να έχει τη δυνατότητα να συμβάλει στη μείωση του πόνου και των συμπτωμάτων της κατάθλιψης.

 

7)Δοκιμάστε κάποιες εύκολες δουλειές

Μπορεί να μην θέλετε να κάνετε τίποτα αν έχετε πολλά δυσάρεστα ή βαρετά πράγματα (όπως δουλειές, υποχρεώσεις ή λογαριασμούς) για να κάνετε. Εάν έχουν συσσωρευτεί, η σκέψη για την αντιμετώπισή τους μπορεί να αισθάνεται ιδιαίτερα τρομακτική. Δοκιμάστε να δημιουργήσετε μια λίστα με όλα όσα πρέπει να προσέξετε. Στη συνέχεια, ταξινομήστε τα κατά προτεραιότητα – τι πρέπει να γίνει όσο το δυνατότερο γρήγορα; Τι μπορεί να περιμένει μέχρι τον επόμενο μήνα; Μπορείτε επίσης να τα οργανώσετε ανάλογα με το πόσο εύκολο είναι. Αφού τελειώσετε, διαχωρίστε τον κατάλογο σας και δώστε τον εαυτό σας την άδεια να πάρετε τα εύκολα για το υπόλοιπο της ημέρας.

 

8)Check in με τις ανάγκες σας

Η μη ικανοποίηση των σωματικών ή συναισθηματικών αναγκών σας μπορεί να σας κάνει να νιώθετε λίγο μακριά και λήθαργος.

 

Ρωτήστε τον εαυτό σας τα εξής:

 

  • Χρειάζεται να φάω;
  • Πρέπει να πάρω λίγο περισσότερο ύπνο;
  • Μήπως με ενοχλεί τίποτα;
  • Θα νιώθω καλύτερα γύρω από ανθρώπους;
  • Χρειάζομαι λίγο χρόνο μόνο μου;

Ανάλογα με τις απαντήσεις σας, μπορεί να χρειαστεί να αφιερώσετε λίγο χρόνο για αυτο-βελτιοση.

 

9)Δημιουργήστε ένα πρόγραμμα

Αν παρατηρήσετε ότι συχνά δεν θέλετε να κάνετε τίποτα, και έχετε σταθερά χρόνο να φροντίσετε τις δουλειές και άλλες ευθύνες, κάνοντας ένα χρονοδιάγραμμα μπορεί να σας βοηθήσει.

Δεν χρειάζεται να λογαριάζετε για κάθε λεπτό της ημέρας σας (εκτός αν αυτό βοηθάει), αλλά προσπαθήστε να δημιουργήσετε ορισμένα γενικά χρονικά μπλοκ για:

  • Σηκώνομαι από το κρεβάτι
  • προετοιμασία για την ημέρα
  • γεύματα
  • σχολικές, εργασιακές ή οικιακές ευθύνες
  • βλέποντας φίλους ή άλλες κοινωνικές δραστηριότητες
  • πάω για ύπνο

Επίσης, αφιερώνετε χρόνο για δραστηριότητες που απολαμβάνετε και ξοδεύετε χρόνο με τους αγαπημένους σας. Προσπαθήστε να μην είστε πολύ σκληροί για τον εαυτό σας, αν δεν μπορείτε να τηρήσετε αυτό το πρόγραμμα. Μπορεί να είναι σημάδι ότι πρέπει να επαναλάβετε κάποια πράγματα ή να αφαιρέσετε χρόνο για ορισμένες εργασίες.

 

10)Διαβάστε (ή ακούστε) ένα βιβλίο

Θυμηθείτε, είναι πραγματικά εντάξει να μην κάνετε τίποτα μερικές φορές. Αλλά εάν νιώθετε ότι πρέπει να κάνετε κάτι ή να έχετε κάποια ενοχλήματα γύρω από την «σπατάλη χρόνου», η ανάγνωση ενός βιβλίου μπορεί να είναι ένας τρόπος για να αισθανθείτε παραγωγικός, ειδικά αν είναι ένα βιβλίο με γνώσεις πάνω σε θέμα που θέλετε να μάθετε περισσότερα σχετικά με.

Άφησε ένα σχόλιο