Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

10 Υγιείς Συνήθειες Που Οι Γονείς Πρέπει Να Διδάσκουν Τα Παιδιά Τους

Ως γονέας, περνάτε τα περισσότερα από τα γονίδια στα παιδιά σας, τα παιδιά προσελκύουν τις συνήθειες σας – τόσο τις καλές όσο και τις κακές.

Δείξτε λοιπόν  στα παιδιά σας πως νοιάζεστε γι ‘αυτά, μοιράζοντας αυτά τα ψήγματα συμβουλών υγείας που θα έχουν ως εφόδιο για το υπόλοιπο της ζωής τους.

Συνήθεια 1: Κάντε το φαγητό πολύχρωμο

Τρώγοντας τρόφιμα διαφορετικών χρωμάτων δεν είναι μόνο διασκεδαστικό αλλά έχει επίσης οφέλη για την υγεία. Βοηθήστε τα παιδιά σας να κατανοήσουν τη θρεπτική αξία ενός ουράνιου τόξου πολύχρωμων τροφών στην τακτική διατροφή τους.

Αυτό δεν σημαίνει ότι κάθε γεύμα πρέπει να είναι πολύχρωμο. Αλλά θα πρέπει να προσπαθήσετε να ενσωματώσετε μια σειρά από φρούτα και λαχανικά διαφορετικών αποχρώσεων στη διατροφή τους. Αφήστε τα χρώματα να κυμαίνονται από κόκκινο, μπλε και πορτοκαλί, έως κίτρινο πράσινο και λευκό.

 

Συνήθεια 2: Μην παραλείπετε το πρωινό

Η διατήρηση μιας ρουτίνας των κανονικών χρόνων γεύματος στην παιδική ηλικία, μπορεί να βοηθήσει και είναι πιθανό ότι τα παιδιά σας θα συνεχίσουν αυτή τη συνήθεια όταν είναι μεγαλύτερα. Διδάξτε τους ότι ένα υγιεινό πρωινό:

 

  • ξεκινά τον εγκέφαλο και την ενέργεια τους
  • βοηθάει να κρατήθούν υγιεί
  • διατηρεί μακριά τις χρόνιες παθήσεις

Η Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ επιβεβαιώνει ότι το να παραλείπετε το πρωινό, ενέχει  την τετραπλάσια πιθανότητα παχυσαρκίας. Και οι υψηλές ίνες σε πολλά μπολ πρωινού δημητριακών μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου διαβήτη και καρδιακών παθήσεων. Παρακολουθήστε όμως την περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

 

Συνήθεια 3: Διαλέξτε ευχάριστες σωματικές δραστηριότητες

Κάθε παιδί δεν αγαπάει τα σπορ. Μερικά μπορεί να φοβούνται οι να στρεσσάρονται την ώρα της γυμναστικής, ωστόσο αν σας βλέπουν να είστε ενεργοί και αν καταφέρετε να βρείτε τις σωματικές δραστηριότητες που απολαμβάνουν, η ενασχόληση με κάποιο σπορ θα  γίνει πιο εύκολη και είναι πολύ πιθανό να δείξουν την αγάπη τους για αυτές τις δραστηριότητες στην ενηλικίωση.Αν το παιδί σας δεν βρήκε ακόμα την αθλητική του ενασχόλησή, ενθαρρύνετέ το να συνεχίσει να προσπαθεί. Εκθέστε το σε μια σειρά από φυσικές δραστηριότητες όπως κολύμβηση, τοξοβολία ή γυμναστική. Είναι απαραίτητο να βρεί κάτι που απολαμβάνει.

 

Συνήθεια 4: Μην αγαπάτε τον καναπέ

Πάρτε τα παιδιά, και τον εαυτό σας, από τον καναπέ και βγείτε έξω. Η κλινική Mayo αναφέρει ότι τα παιδιά που παρακολουθούν περισσότερο από μία ώρα ή δύο τηλεοπτικές εκπομπές την ημέρα διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο για διάφορα προβλήματα υγείας, όπως:

 

  • μειωμένη απόδοση στο σχολείο
  • αναπτυξιακές δυσκολίες, συμπεριλαμβανομένων συναισθηματικών και κοινωνικών προβλημάτων και διαταραχών προσοχής
  • παχυσαρκία ή το υπερβολικό βάρος
  • ακανόνιστο ύπνο, συμπεριλαμβανομένου του προβλήματος να κοιμηθεί και να αντισταθεί στον ύπνο
  • λιγότερο χρόνο για παιχνίδι

 

Συνήθεια 5: Διαβάστε κάθε μέρα

Η ανάπτυξη ισχυρών δεξιοτήτων ανάγνωσης αποτελεί ουσιαστικό στοιχείο της επιτυχίας του παιδιού σας στο σχολείο τώρα και στη δουλειά, αργότερα στη ζωή του. Σύμφωνα με την κλινική του Cleveland, η ανάγνωση συμβάλλει στην οικοδόμηση της αυτοεκτίμησης του παιδιού, στις σχέσεις με τους γονείς και σε άλλους και στην επιτυχία σε μεταγενέστερη ζωή. Η κλινική του Cleveland προτείνει επίσης ότι η καθημερινή ανάγνωση στα παιδιά μπορεί να ξεκινήσει ήδη από την ηλικία των έξι μηνών. Επιλέξτε βιβλία που θα αρέσουν στα παιδία σας, ώστε να βλέπουν την ανάγνωση ως διασκέδαση και όχι ως αγγαρεία.

 

Συνήθεια 6: Πίνετε νερό, όχι σόδα

Μπορείτε να κρατήσετε το μήνυμα απλό. Το νερό είναι υγιές. Τα αναψυκτικά είναι ανθυγιεινά. Ακόμα και αν τα παιδιά σας δεν καταλαβαίνουν όλους τους λόγους για τους οποίους η υπερβολική ζάχαρη είναι κακή για αυτούς, μπορείτε να τους βοηθήσετε να κατανοήσουν τα βασικά. Για παράδειγμα, σύμφωνα με την American Heart Association (AHA), η ζάχαρη στα αναψυκτικά δεν παρέχει θρεπτικά συστατικά. Προσθέτει επίσης θερμίδες που μπορούν να οδηγήσουν σε προβλήματα βάρους. Το νερό, από την άλλη πλευρά, αποτελεί ζωτική πηγή που οι άνθρωποι δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς αυτό.

 

Συνήθεια 7: Εξετάστε τις ετικέτες τροφίμων

Τα παιδιά σας, ειδικά οι έφηβοι, μπορεί να νοιάζονται για τις ετικέτες των ρούχων τους. Δείξτε τους ότι υπάρχει ένας άλλος τύπος ετικέτας που είναι πολύ πιο σημαντικός για την υγεία τους: την ετικέτα διατροφής των τροφίμων. Δείξτε στα παιδιά πώς τα αγαπημένα τους συσκευασμένα τρόφιμα περιέχουν ετικέτες με ζωτικές πληροφορίες σχετικά με τη διατροφή.

Επικεντρωθείτε σε μερικά κρίσιμα μέρη της ετικέτας, όπως το ποσό ανά μερίδα:

  • θερμίδες
  • κορεσμένα λίπη και tras-λιπαρά
  • γραμμάρια ζάχαρης

 

Συνήθεια 8: Απολαύστε ένα οικογενειακό δείπνο

Με τα ταραχώδη και γεμάτα οικογενειακά προγράμματα, είναι δύσκολο πλέον να βρείτε χρόνο για να καθίσετε και να απολαύσετε ένα γεύμα όλοι μαζί. Αλλά αξίζει να το δοκιμάσετε.

Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο της Φλόριντα, η έρευνα έδειξε ότι τρώγοντας οικογενειακά σημαίνει ότι:

 

  • τα παιδιά είναι πιο καλά προσαρμοσμένα
  • ο καθένας τρώει περισσότερα θρεπτικά γεύματα
  • τα παιδιά είναι λιγότερο πιθανό να γίνουν παχύσαρκοι ή υπέρβαροι
  • τα παιδιά είναι λιγότερο πιθανό να κάνουν κατάχρηση ναρκωτικών ή αλκοόλ

 

Συνήθεια 9: Περάστε χρόνο με φίλους

Οι φιλίες είναι απαραίτητες για την υγιή ανάπτυξη των παιδιών της σχολικής ηλικίας, σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσε η Κλινική Ψυχολογία Παιδιών και Οικογενειών.Το παιχνίδι με φίλους διδάσκει τα παιδιά πολύτιμες κοινωνικές δεξιότητες όπως η επικοινωνία, η συνεργασία και η επίλυση προβλημάτων. Έχοντας φίλους μπορεί επίσης να επηρεάσει την απόδοσή τους στο σχολείο. Ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να αναπτύξουν φιλίες και να παίζουν με φίλους συχνά.

 

Συνήθεια 10: Μείνετε θετικοί

Είναι εύκολο για τα παιδιά να αποθαρρύνονται όταν τα πράγματα δεν πηγαίνουν στον δρόμο τους. Βοηθήστε τους να αποκτήσουν ανθεκτικότητα όταν βιώνουν αποτυχίες δίνοντάς τους την συμβουλή να παραμείνουν θετικοί. Σύμφωνα με έρευνες στην Κλινική Ψυχολογία Παιδιών και Οικογενειών,  τα παιδιά, καθώς και οι ενήλικες, μπορούν να επωφεληθούν από τη θετική σκέψη και τις καλές σχέσεις. Βοηθήστε τα παιδιά σας να αναπτύξουν υγιή αυτοεκτίμηση και θετική νοοτροπία, διδάσκοντας τους, να είναι απολαυστικά, ικανά και μοναδικά, ανεξάρτητα από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν.

Άφησε ένα σχόλιο

Βρείτε μας στα κοινωνικά δίκτυα

Γράψου στο εβδομαδιαίο ενημερωτικό δελτίο μας

Χωρίς ανεπιθύμητο περιεχόμενο, ειδοποιήσεις μόνο για νέα προϊόντα και ενημερώσεις.

Κατηγορίες