Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

5 Τρόποι Για Να Ενισχύσετε Την Υγεία Του Εγκεφάλου Σας & Να Διατηρήσετε Το Μυαλό Σας Αιχμηρό

rubiks-cube-

Η γήρανση είναι αναπόφευκτη, αλλά η γνωστική εξασθένηση δεν είναι. Όλοι γερνούν και ο εγκέφαλος αλλάζει με την ηλικία. Μαζί με πολλά άλλα πράγματα, η υγεία του εγκεφάλου μειώνεται ως συνέπεια της γήρανσης. Αλλά δεν πρέπει να αφήσουμε τη φύση να πάρει την πορεία της χωρίς καμία τύψη. Ο εγκέφαλος εκτός από το ότι είναι ο στοχαστής του νου σας, είναι ο ελεγκτής όλων των σωματικών λειτουργιών. Ρυθμίζει τον χτύπο της καρδιάς σας, την αναπνοή των πνευμόνων σας και τη διατήρηση όλων των οργάνων σας. Για να εξασφαλίσετε τον πλούτο της ζωής σας, είναι σημαντικό να κρατάτε τον εγκέφαλό σας αιχμηρό και στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.

Ευτυχώς, υπάρχουν απλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε σήμερα για να ενισχύσετε την υγεία του εγκεφάλου σας.

Σε αυτό το άρθρο, θα αναφέρω τα κορυφαία 5.

1. Τρώτε φαγητά πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Μια υγιεινή διατροφή δεν είναι μόνο για ανθρώπους που θέλουν να χάσουν βάρος και να μεταμορφώσουν το σώμα τους. Τα τρόφιμα που τρώτε και βασίζετε τη διατροφή σας έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην υγεία του εγκεφάλου σας. Μπορεί να βελτιώσει τα πάντα, από τη συγκέντρωση, τη μνήμη έως τις ικανότητες μάθησης. Τα λιπαρά ψάρια είναι ιδιαίτερα γνωστά για τα οφέλη τους στην εγκεφαλική δύναμη. Το ιχθυέλαιο γνωστό ως ωμέγα-3 λιπαρά οξέα δημιουργεί εγκεφαλικά και νευρικά κύτταρα, τα οποία είναι απαραίτητα για τη γνωστική λειτουργία. Επίσης επιβραδύνουν τη συρρίκνωση της ψυχικής υγείας που σχετίζεται με τη γήρανση και συμβάλλουν στην πρόληψη απώλειας της μνήμης. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, αφού το λίπος αποτελεί περίπου το 60% του εγκεφάλου σας. Τα μισά από αυτά είναι ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Ακριβώς όπως τα ωμέγα-3 φέρνουν οφέλη, η ανεπάρκεια μπορεί να οδηγήσει σε αρνητικές επιπτώσεις. Σύμφωνα με την έρευνα, η έλλειψη ωμέγα-3 μπορεί να οδηγήσει σε μαθησιακές δυσκολίες και κατάθλιψη. Συνολικά, τα λιπαρά ωμέγα-3 είναι απαραίτητα για να διατηρήσετε το μυαλό σας σε εγρήγορση. Για να πάρετε αυτό το συγκεκριμένο λιπαρό στοιχείο, προσθέστε λιπαρά ψάρια όπως σολομό και τόνο στη διατροφή σας δύο φορές την εβδομάδα.

2. Άσκηση του εγκεφάλου σας

Η ικανότητα του εγκεφάλου σας να καταπολεμήσει τις νευρολογικές βλάβες μειώνεται καθώς γερνάμε. Αυτό κάνει δύσκολη την εκτέλεση κάποιας εγκεφαλικής εντολής ακόμη και μια απλή ψυχική εργασία γίνετε προκλητική. Αλλά ευτυχώς μπορούμε να ασκήσουμε τον εγκέφαλό μας και να ενισχύσουμε τις ικανότητές του ακριβώς όπως ασκούμε το σώμα μας. Με την εκτέλεση ορισμένων στοχευμένων ασκήσεων σε τακτική βάση. Μια πρακτική όπως το βούρτσισμα των δοντιών σας με το αντίθετο χέρι μπορεί να τονώσει τον εγκέφαλο. Η άσκηση της ενεργού μάθησης μπορεί επίσης να είναι μια στοχευμένη άσκηση. Η εκμάθηση μιας νέας γλώσσας και η επέκταση του λεξιλογίου είναι μερικά παραδείγματα. Η άσκηση μπορεί να είναι απλή όσο ένα παιχνίδι. Λέξεις-Παζλ όπως Sudoku, scrabbles, και σταυρόλεξο είναι εξίσου αποτελεσματικά. Αν δεν είσαι λάτρεις των λέξεων υπάρχουν επιλογές όπως τα δημοφιλή παιχνίδια καρτών όπως το blackjack και το πόκερ μπορούν επίσης να λειτουργήσουν για να ασκήσουν το μυαλό σας. Το πόκερ απαιτεί ιδιαίτερα εστίαση και βάθος σκέψη. Είναι ένα από τα πιο δύσκολα παιχνίδια και τα οφέλη του στον εγκέφαλο είναι εκπληκτικά. Στην πραγματικότητα, το όφελος αναφέρεται σε μια γαλλική μελέτη του 2009. Βρήκαν ότι παίζοντας πόκερ μειώνει δραστικά τον κίνδυνο εμφάνισης νόσων που σχετίζονται με τον εγκέφαλο κατά 50%. Ο κορυφαίος ερευνητής του Αλτσχάιμερ, Δρ Jeffrey Cummings, συμφωνεί με τα αποτελέσματα της μελέτης. Αυτό κάνει το πόκερ μακράν το καλύτερο είδος παιχνιδιού για να συμμετέχει στη διατήρηση ενός υγιούς εγκεφάλου. Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο αυτό το απίστευτο παιχνίδι που ενισχύει τον εγκέφαλο, πρέπει να ξέρετε πώς να παίξετε και να το καταφέρετε.

3. Περιορίστε το ποτό σας

Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για την άνοια. Μια μελέτη από το 2018 δείχνει ότι η βαριά κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να οδηγήσει τους εγκεφάλους να συρρικνωθούν σε όγκο. Βρήκαν ότι οι εγκέφαλοι εκείνων που έπιναν περισσότερα από 14 ποτά την εβδομάδα για 2 χρονια ήταν κατά 1,6% μικρότεροι από τα άτομα που δεν έπιναν. Για τους άνδρες, η βαριά κατανάλωση αλκοόλ μπορεί επίσης να προκαλέσει απώλεια μνήμης πολύ νωρίτερα στη ζωή. Αυτό εμφανίστηκε σε άνδρες που είχαν 2,5 ποτά ή περισσότερα την ημέρα. Ακριβώς όπως η ζάχαρη έχει εθιστική φύση, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα επίπεδο ανοχής για το αλκοόλ. Το αλκοόλ αναγκάζει τον εγκέφαλο να χάσει μέρος της κανονικής λειτουργίας του, βλάπτει και σκοτώνει κύτταρα του εγκεφάλου που μπορεί να μην μεγαλώσουν. Η άνοια οδηγείται από ανεπαρκή παροχή βιταμίνης Β1, θειαμίνης. Το αλκοόλ καταστρέφει την ικανότητά σας να απορροφάτε τη θειαμίνη και να χρησιμοποιήσετε ένα ένζυμο για να το μετατρέψετε σε προσαρμοστική μορφή. Ενώ η άμεση βλάβη του αλκοόλ στο σώμα είναι πάντα πιο αναγνωρίσιμη και ορατή. Η εσφαλμένη ομιλία και η προσωρινή απώλεια μνήμης είναι δύο παραδειγματα. Ακόμα πιο μόνιμη, η ζημιά σε κυτταρικό επίπεδο είναι λιγότερο προφανής και όχι τόσο αναγνωρίσιμη. Για να διατηρήσετε τον εγκέφαλο και το μυαλό σας φρέσκο και αιχμηρό, περιορίστε την κατανάλωση ποτών σε χαμηλό επίπεδο.

4. Άσκηση του Σώματος σας

Ακριβώς όπως οι ασκήσεις ερεθισμού εγκεφάλου μπορούν να ενισχύσουν την υγεία του εγκεφάλου σας, έτσι και η σωματική άσκηση. Αυτά περιλαμβάνουν τρέξιμο, κολύμβηση, σχοινάκι, περπάτημα και ούτω καθεξής. Έρευνες δείχνουν επίσης ότι η διαφορετική άσκηση έχει διαφορετικές επιδράσεις στον εγκέφαλο. Η αερόβια άσκηση γνωστή ως καρδιο είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για τη βελτίωση της γνωστικής λειτουργίας. Σε γενικές γραμμές, οι ερευνητές προτείνουν 45 λεπτά έως μία ώρα άσκησης μέτριας έντασης. Η έρευνα δείχνει ότι η άσκηση αυξάνει τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο. Αυτά τα αυξημένα ρεύματα αίματος είναι εξαιρετικά σημαντικά για την υγεία του εγκεφάλου. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η ροή του αίματος φέρνει τόσο τον απαραίτητο και θρεπτικό συστατικό όσο και το οξυγόνο στον εγκέφαλο. Για να αυξήσετε τη λειτουργία του εγκεφάλου σας και να αποτρέψετε την απώλεια μνήμης, αρχίστε να ασκείστε καθημερινά

5. Αποκτήστε επαρκή ύπνο

Τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, μια από τις βασικές πτυχές της βελτίωσης της υγείας του εγκεφάλου είναι ο ύπνος. Ο ύπνος παρέχει στον εγκέφαλό σας το χρόνο να εδραιώσει τη μνήμη και να αναγεννήσει τα κύτταρα. Όπως και η φυσική μας κατάσταση, ένας έντονος, κουρασμένος και υπερδιέγερτος εγκέφαλος στερείται απόδοσης. Με την καθιέρωση ενός καλού και αποτελεσματικού προγραμματος ύπνου, μπορείτε να ξεκινήσετε την μέρα σας με ενέργεια και καλή λειτουργία εγκέφαλου. Μια πρόσφατη ανακάλυψη αποκαλύπτει επίσης ότι ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί τον χρόνο ύπνου για τη διεξαγωγή μίνι αποτοξίνωσης . Κατά τη διάρκεια του ύπνου, ο εγκέφαλος κάθεται σε ένα υγρό που ρέει μεταξύ κυττάρων και λειτουργεί για να απομακρύνει τα απόβλητα. Πλένει μακριά τη συσσώρευση τοξικών πρωτεϊνών στο ήπαρ για απόρριψη. Αυτή η διαδικασία λέγεται ότι κάνει τον εγκέφαλό σας πιο έξυπνο και πιο υγιεινό όταν ξυπνά. Για να έχετε επαρκή ύπνο, βεβαιωθείτε ότι έχετε εξασφαλίσει 6-8 ώρες ποιοτικού ύπνου τη νύχτα.

Τελικές Σκέψεις

Καθώς μεγαλώνετε, είναι φυσικό ο εγκέφαλός σας να αλλάξει και να χάσει την οξύτητα του. Είναι σημαντικό να δημιουργήσετε ένα πλάνο για να διατηρήσετε τον εγκέφαλό σας υγιή. Οι συμβουλές για την υγεία του εγκεφάλου που αναφέρονται παραπάνω θα ενισχύσουν τη γνωστική λειτουργία του. Επιπλέον, θα συμβάλει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης ασθενειών που σχετίζονται με τον εγκέφαλο καθώς μεγαλώνετε. Με απλά λόγια, η υγεία του εγκεφάλου έχει να κάνει με μικρές αλλαγές στην καθημερινή σας ζωή που τον ενισχύουν. Προσθέστε αυτές τις πέντε μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής σας για να βελτιώσετε την υγεία του εγκεφάλου σας και να κρατήσετε το μυαλό σας αιχμηρό.

*Αυτές οι πληροφορίες προορίζονται για γενική πληροφόρηση και ενημέρωση του κοινού και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή ιατρού ή άλλου αρμόδιου επαγγελματία υγείας.

Άφησε ένα σχόλιο

Βρείτε μας στα κοινωνικά δίκτυα

Γράψου στο εβδομαδιαίο ενημερωτικό δελτίο μας

Χωρίς ανεπιθύμητο περιεχόμενο, ειδοποιήσεις μόνο για νέα προϊόντα και ενημερώσεις.

Κατηγορίες